giaz

Alla inlägg under mars 2014

Av Viola - 29 mars 2014 21:56

Nu är jag så trött så att det känns som att jag ska somna ståendes...

Idag har jag varit med Maria hela dagen. super kul! åkte till stallet en stund och hade ponny ridningen.
Barnen är så duktiga!

Vi har pluggat i nästan 5 timmar...
Det är inte okej att behöva spendera en hel lördag till skolan.
På lördagar ska man sitta och äta godis hela dagen för att sen träna bort det på söndagen.

Imorgon drar vi till gymmet. Satsar på beach 2014.
Vet att det inte kommer funka men man kan ju alltid försöka.

Nu ska jag ta och göra något åt min trött het.
Godnatt!

Av Viola - 28 mars 2014 22:12

Äntligen är det fredag efter en lång och jobbig vecka med många läxor. Vet inte hur många prov jag har inbokade... Varför ska skolan vara så jobbig? Jaja det är väl bara att kämpa på.

Idag red jag lektion på O'mara. Det gick super bra! Hon blev väldigt mjuk och fin. Fick till några riktigt fina skänkelvikningar. Super kul!

När jag kom hem åt jag massor av tacos! Det känns som att min mage ska spricka...

Imorgon ska jag ha ponny ridningen i stallet. Blir alltid lika förvånad över hur duktiga barnen är!
Maria kommer och sover över. Vi ska plugga till all prov och gymma. Ska bli spännande att se vem som är är starkast. (Vet redan att det är jag) man kan ju alltid hoppas iallafall. Eller hur.

Nu blir det let's dance med familjen i soffan.

Av Viola - 27 mars 2014 20:53

Tog en mysig tur ut i skogen med Frazze idag. Så skönt att komma bort från ridbanan och ut i naturen. Han blev rädd för lite allt möjligt eftersom han är som han är. Men han skötte sig bra tycker jag. Duktig häst!

När jag kom hem var det pizza. Mums! Var så hungrig så jag mådde illa... Men nu är jag mätt, belåten och trött. Godnatt!

Av Viola - 26 mars 2014 07:29

Kul att vakna och titta ut genom fönstret och se snö. Vart tog våren vägen!? Gaaah! Lite frukost borde pigga upp.

Idag är det skolan som gäller till 100%. Slutar iaf två idag så.
Nu ska jag borste tänderna.
Pöss!

Av Viola - 24 mars 2014 20:17

Åkte till stallet idag och red Frazze. Han var väldigt fin! Super nöjd blev jag! Red mycket volter och försökte få honom mjuk. Gick lite sådär men jag är ändå super nöjd över honom.

Det kom några barn med hundar som var jätte söta både barnen och hundarna. Det värmde i hjärtat när jag såg hur kul dom hade. Dock är inte hundar Frazzes favorit... Jag bara red på som vanligt och låtsades som att hundarna inte var där. Och det värka funka för han reagera knapp. Yay! Ibland blir jag bara så förvånad över den hästen. Det dyker fram nya egenskaper varje dag känns det som.

Efter det lyckade ridpasset var det möte med kusen (ungdomsstyrelsen i stallet). Det är så mysigt att sitta i vårdat klubbrum och komma på nya roliga idéer.

Nu blir det pizza och familjen annorlunda.
Pöss!

Av Viola - 24 mars 2014 11:50

I helgen har jag varit i stallet och hjälpt till på knatten och åkt till Boda borg med Katrineholms och Vingåkers ungdoms styrelse. Det var jätte roligt! Mitt lag klara massor av baner och jag fick många nya vänner.

Idag är det måndag... Asså jag fattar inte hur veckorna går så fort! Det känns som att det nyss var måndag. Det är helt sjukt.

Just nu sitter jag i skolan och får håret flätat av Malin. Älskar när någon håller på med mitt hår. Det är så avslappnande!
Puss!

Av Viola - 21 mars 2014 10:07

Igår tog jag ett långt och varmt bad. Så skönt att få slappna av en stund. Bara skita i allt som är jobbigt.

Idag blir det ridlektion i stallet. Ska bli kul! Har inte ridit på typ två väcker så vi får väl se hur det går.

Sen blir det bara att skynda hem för att göra mig iordning. Ska ha en tjejkväll med polarna. Myyyys!

Juste! Idag är det fredag!! Skolan är så jobbig just nu! Läxor varenda dag och prov och allt möjligt. Usch!

Nu är det bäst jag går till lektionen...
Puss!

Av Viola - 20 mars 2014 06:57

Jag han inte blogga igår eftersom jag pluggade inför ett prov på fredag.
Idag blir det också plugg hela dagen om jag inte hinner klart för då blir den en jogging tur i stallet.
Har inte varit ute och rört på mig på ett tag så det skulle vara skönt.
Nu kanske det är tid att gå upp ur min varma, mjuka och sköna säng.... Det svåraste på hela dagen.
Puss!

Presentation

Hejsanhoppsan!
Jag är en tjej på 13 år som älskar hästar. På min blogg kan ni få läsa om vad som händer i mitt liv och andra roliga saker. Så stanna kvar och sprid vidare så ses vi!
Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards